/
/
מה זה רינדור במשחקי תלת-ממד?

מה זה רינדור במשחקי תלת-ממד?

היי ילדים! אוהבים משחקים? (אנחנו מדמיינים אתכם צועקים כן). מדהים! ובשביל זה צריך מנוע גרפי שעליו כתבתנו בכתבה הקודמת. הפעם נבקש לצלול לתוך מושג נוסף שיוצא מתוך המנוע הגרפי – רינדור. ובזכותו אתם רואים את המשחק עצמו.

אז כחלק מהחשק שפתאום פרץ אצלנו להסביר מושגים מורכבים בתחומי התכנות והגיימינג, החלטנו להקדיש את המדריך הקצרצר הבא אל תחום המושג ‘רינדור’.

מה זה? ‘רינדור’ (Rendering)?  ואיך הוא באמת קשור למשחקים שאתם אוהבים? או הו! לא תאמינו כמה הוא חשוב.

מה זה רינדור?

רינדור זה כמו קסם שהופך רעיונות ותמונות מהדמיון לתמונות אמיתיות, או במילים אחרות מה שאנחנו רואים על המסך. 

תחשבו על זה כמו על ציור, רק שברינדור, המחשב הוא זה שמצייר את התמונה במקום שאתם תציירו בידיים שלכם.

כשמשחק מחשב צריך להראות לכם דמות, נוף, או כל דבר אחר, המחשב משתמש ברינדור כדי להפוך את המידע מטכנולוגיית הקוד שבה המשחק משתמש לתמונת תלת-ממד שמוצגת לנו על המסך.

התהליך מאחורי הקלעים הוא מורכב למדי, וכמובן שאי אפשר לפרט הכל. אולם דמיינו שאתם בונים עיר קטנה מלגו; יש לכם דמויות, בתים, מכוניות ועצים. עכשיו, כדי לראות את כל העיר בצורה הטובה ביותר, אתם צריכים להסתכל עליה מזוויות שונות, נכון? 

זה מה שקורה בדיוק גם ברינדור. הרינדור לוקח את כל החלקים של העיר הזו – הדמויות, הבתים, המכוניות, והעצים – ועושה את כל החישובים הנדרשים איך הם ייראו מכל זווית אפשרית.

בואו נצלול אפילו יותר פנימה אל התהליך

קודם כל, הרינדור בודק את הצורות של כל הדברים במשחק – הדמויות, החפצים, הבניינים, ועוד. הוא יודע איך נראה כל חלק מהמשחק בזכות מודלים תלת-ממדיים שנוצרים על ידי המפתחים.

ומה באשר לתאורה וצללים? גם לזה הוא נותן התייחסות. אחרי שהרינדור מבין את הצורה, הוא בודק איך האור נופל על הדברים. בדיוק כמו בחיים האמיתיים, כשהשמש זורחת או כשמנורה נדלקת, יש תאורה וצללים. הרינדור מחשב איך האור יאיר כל חלק ואיך ייראו הצללים. זה עוזר לדברים להיראות אמיתיים יותר.

עכשיו הגיע הזמן להוסיף צבעים וטקסטורות. טקסטורה היא התמונה או העיצוב שמונחים על הצורה. למשל, לדמות של חתול תהיה פרווה ולמבנה של בית יהיו קירות עם צבע מסוים. הרינדור מחבר בין הצורות, התאורה, והצבעים כדי שהכל ייראה מציאותי.

ולכל אלו מתווסף האלמנט החשוב מכול למשחקי מחשב: תנועה ואנימציה. כשיש דמות שזזה במשחק, הרינדור צריך לחשב איך ייראה כל שלב בתנועה שלה. כך, הדמות יכולה לרוץ, לקפוץ, או לעשות כל פעולה אחרת, והכל ייראה טבעי.

הידעתם שיש סוגים של רינדור?

הרינדור הוא זה שעוזר להפוך את המשחק למעניין ומרגש. הוא אחראי לכך שהדמויות ייראו אמיתיות, שהעולם של המשחק ייראה יפה, ושכל מה שקורה במשחק ייראה חלק וטבעי. בלי רינדור, המשחק היה נראה שטוח ומשעמם, כמו ציור שלא גמור. למעשה, אין חיה כזאת היום.

לצד זאת, חשוב לדעת שישנם גם סוגים של רינדור, ויותר נכון שני סוגים עיקריים:

  • רינדור בזמן אמת (Real-Time Rendering): זה הסוג של רינדור שמשתמשים בו במשחקי המחשב התלת-ממדיים שאתם משחקים בהם עכשיו. הוא מתרחש במהירות הבזק, בזמן שאתם משחקים, ומאפשר לדמויות ולסביבה להגיב מיידית לכל מה שאתם עושים.
  • רינדור פרה-רינד (Pre-Rendered): זה סוג של רינדור שבו התמונה נוצרת מראש ונשמרת כתמונה או וידאו. משתמשים בזה בדרך כלל בסרטים מצוירים או בקטעים מיוחדים במשחקים.

מילים אחרונות 🙂

בפעם הבאה שאתם משחקים במשחק מחשב אהוב, זכרו שהרינדור הוא הקסם שמאחורי הקלעים, שהופך את המשחק למהנה ומרהיב. הרינדור לוקח את כל הרעיונות, הצורות, התאורה, והצבעים, והופך אותם לעולם התלת-ממדי שבו אתם יכולים לחקור, לשחק ולהתפעל.

משחקים הם לא סתם קוד ומספרים – הם חיים ונושמים בזכות הרינדור, שיודע להפוך כל פרט קטן לחוויה ויזואלית מדהימה!

השאירו פרטים

השאירו פרטים ויועץ לימודים ישוב אליכם בהקדם.

תפריט:

לומדים הייטק בחופש הגדול!

הטבות רישום משמעותיות לקיץ

תכנות במיינקראפט | פיי’תון התקפי | סייבר ואבטחת מידע | בינה מלאכותית | תכנות ב#C

או