/
/
פתרון בעיות בעזרת קוד: בשחקים אנחנו מלמדים איך מתכנתים חושבים

פתרון בעיות בעזרת קוד: בשחקים אנחנו מלמדים איך מתכנתים חושבים

במכללת שחקים אנחנו לא ‘רק’ מלמדים קוד, אלא גם איך לחשוב כמו אדם המומחה בכתיבה בטכנולוגיות קוד שונות. כשמדובר בתכנות, לפחות ככה אנחנו רואים את זה, הרי שזהו עולם מרתק שבו המתכנת או המתכנתת מתמודדים עם בעיות, חוקרים דרכים לפתרון, ומשתמשים ביצירתיות ובכלים לוגיים כדי… ובכן… לגרום לדברים לעבוד. 

מבלי ששמים לב, במהלך הקורסים, עם תרגולים, משחקי תפקידים ושלל טורנירים ורגעים מותחים וכיפיים, אנחנו מבינים כיצד מתכנתים חושבים, איך הם פותרים בעיות בעזרת הקוד, ומתקדמים צעד אחר צעד כדי שכל פונקציה תעבוד כמו שצריך.

מכירים את הקלישאה להכיר בבעיה זה חצי הפתרון?

אז זה בדיוק ככה.

לפני שמתכנתים מתחילים לכתוב קוד, עלינו קודם כל להבין את הבעיה שאנחנו צריכים לפתור. 

זה בדיוק כמו לפתור חידה או להרכיב פאזל. מה המטרה? מה אנחנו רוצים להשיג?  למשל, אם בקורס גיימינג נניח שנרצה ליצור משחק שבו דמות קופצת מעל מכשולים. הבעיה שלנו היא איך לגרום לדמות לקפוץ בזמן הנכון, כדי שלא תיתקל במכשולים. 

השלב הראשון הוא להבין איך הדמות והמשחק אמורים לפעול.

לחשוב צעד צעד

מתכנתים יודעים להסתכל על בעיה ולפרק אותה לגורמים. ככל שתעמיקו בתחום, ככל שתצללו אל תוך העולם הזה, כך תגבשו חשיבה כמעט אינסטינקטיבית שמפצחת בעיות לתתי ותתי-תתי גורמים. 

בתכנות פותרים בעיות בצעדים קטנים. מתכנתים חושבים בצורה לוגית ומפרקים את הבעיה הגדולה לצעדים קטנים. ולמה שלא נדגים את זה? נשוב אל דוגמת המשחק, מה הדמות צריכה לעשות? קודם היא צריכה לזוז, ואז לראות את המכשול, ואז לקפוץ בזמן. זה בדיוק כמו לפצל בעיה גדולה לכמה בעיות קטנות ופשוטות שאפשר לפתור אחת אחרי השנייה.

ניסוי וטעייה

אין חכם כבעל ניסיון.

אף פעם אין קוד מושלם מההתחלה. בדיוק כמו במשחקי מחשב שבהם צריך לנסות שוב ושוב כדי לעבור לשלב הבא, גם בתכנות מתכנתים מנסים פתרונות שונים עד שמגיעים לתוצאה הרצויה. 

כשמשהו לא עובד, אנחנו לא מתייאשים, אנחנו בודקים מה לא הצליח, מתקנים את הקוד, ומנסים שוב.

אם הדמות במשחק קופצת מאוחר מדי ופוגעת במכשול, המתכנת יבדוק את הקוד ויראה איפה הבעיה. אולי צריך לשנות את הזמן שבו הדמות מתחילה לקפוץ?

יצירתיות וחשיבה מחוץ לקופסה

אם מתחשק לכם להירשם לאחד מן הקורסים שלנו ואתם חבר’ה עם ראש יצירתי, מוצאים את עצמכם חולמים וחושבים על דברים אחרים כשמדברים אתכם – מקומכם איתנו.

בתכנות, כמו בכל סוג של יצירה, אין פתרון אחד נכון. מתכנתים משתמשים ביצירתיות כדי למצוא פתרונות מעניינים וחדשניים לבעיות. לפעמים הם מוצאים דרכים לעקוף בעיות בדרכים שלא חשבו עליהן קודם.

למשל, אם לדמות (כבר יצרנו משחק מחשב שלם בשלבים האלו) במשחק קשה לעבור מעל המכשול, אפשר לחשוב על פתרונות אחרים. אולי במקום לקפוץ מעל המכשול, היא תוכל לזחול מתחתיו או לעוף מעליו?

וזה גם עניין של לעבוד בצוות

תכנות הוא לא רק עבודה אישית, אלא גם עבודה בצוות. 

לצד לימודי הקוד והתכנות, אנחנו לומדים איך לעבוד ביחד, איך להעביר מידע למתכנת אחר. 

מתכנתים משתפים פעולה עם אחרים, חולקים רעיונות, ומחפשים דרכים טובות יותר לפתור בעיות. כשעובדים ביחד, אפשר ללמוד אחד מהשני ולהתפתח מהר יותר, ויש אינספור מקורות מידע באינטרנט שיכולים לעזור בפתרון בעיות.

אם מתחשק גם לכם לדעת איך מתכנתים חושבים, ולהפוך למתכנתים בעצמכם – אל תחשבו שאתם צעירים מדי. ואם אתם הורים לילדים החל מגילאי כיתה ג’ והלאה, דעו שיש לנו את תוכניות הלימודים המושלמות עבורכם שיאפשרו לילדים שלכם להיות עם ידע תכנותי שאיננו יורד מהחבר’ה הבוגרים.

בכל שאלה והתייעצות צרו איתנו קשר או השאירו פניה, נציגי מכללת שחקים ישמחו לסייע.

השאירו פרטים

השאירו פרטים ויועץ לימודים ישוב אליכם בהקדם.

תפריט:

לומדים הייטק בחופש הגדול!

הטבות רישום משמעותיות לקיץ

תכנות במיינקראפט | פיי’תון התקפי | סייבר ואבטחת מידע | בינה מלאכותית | תכנות ב#C

או