/
/
איך תכנות בפורטנייט מפתח חשיבה יצירתית ופתרון בעיות אצל ילדים?

איך תכנות בפורטנייט מפתח חשיבה יצירתית ופתרון בעיות אצל ילדים?

נתחיל אתכם ההורים 🙂 במידה ואתם עוד לא מכירים (אבל שמעתם פה ושם והשם כן מצלצל מוכן). פורטנייט הוא משחק פופולרי שמושך מיליוני שחקנים ושחקניות ברחבי העולם, בעיקר ילדים ובני נוער. 

המשחק פותח על ידי חברת Epic Games ושוחרר בשנת 2017. כשהוא מחולק לשלושה מצבים עיקריים:

  • Battle Royale: מצב שבו עד 100 שחקנים מתחרים אחד נגד השני על אי דמיוני. המטרה היא להישאר האחרון שורד, תוך איסוף נשק, משאבים ופריטים נוספים.
  • Save the World: מצב שבו השחקנים משתפים פעולה כדי להילחם בזומבים ולהגן על מבנים בעזרת בניית מבצרים ושימוש בנשק.
  • Creative Mode: ולשם כך התכנסנו כאן! זהו מצב שמאפשר לשחקנים ליצור עולמות משלהם ולעצב את המשחקיות שלהם, תוך שימוש בכלים מיוחדים ומנועי תכנות שמותאמים לצרכים שלהם.

פורטנייט הפך לפופולרי בעיקר בקרב ילדים ובני נוער, בזכות המשחקיות הדינמית, הגרפיקה המושכת ופשוט מן הסיבה שכולנו מכירים גם מן הילדות שלנו, היכולת לשחק יחד עם חברים באינטרנט. 

במכללת שחקים שילבנו את פורטנייט במסגרת קורס תכנות במיינקראפט, ועתה אנו מלמדים את עקרונות התכנות גם באמצעותו, דבר שמאפשר לנו לשלב נושאי לימוד נוספים לפיתוח היצירתיות ולהקניית עקרונות לפתרון בעיות.

איך כל הקסם הזה קורה?

כאמור, קורס פורטנייט מהווה חלק מתוכנית הלימודים של קורס תכנות באמצעות מיינקראפט. 

כחלק מן העקרונות שאנו מלמדים לתכנות תוך כדי משחק, כאן התלמידים והתלמידות לומדים לתכנת באמצעות מנוע המשחקים Unreal Engine שנחשב לאחד מן המתקדמים והמרשימים ביותר נכון לכתיבת שורות אלו.

אנו מפתחים עולמות חדשים בתוך המשחק, מה שמקנה לילדים את החופש ליצור ולעשות ככל העולה על רוחם, כל זאת תוך שהם לומדים ומתנסים בעקרונות תכנותיים מתקדמים.

הקורס מספק הכשרה מעשית בתכנות מונחה עצמים שאפשר לומר שדומה מאוד לשפות כמו Java.

לצד העובדה שאנו משלבים שפע של תרגולים כיתתיים מהנים ומאתגרים, היכולת של התלמידים והתלמידות להתנסות בכתיבת קוד בצורה משחקית ומעניינת חושפת אותם גם לסוגיות המצריכות מיומנויות חשיבה יצירתית ופתרון בעיות. גם כאשר מדובר במשחק קיים, הרי שלעתים כדי להשיג את המטרה התכנותית, יש לחשוב מחוץ לקופסה ולמצוא פתרונות יצירתיים לאתגרים שונים.

נלמד לשפר ולהתאים את חוויית המשחק, לעבוד יחד עם האלגוריתמים של פורטנייט ולתכנת פתרונות יעילים לאתגרים מורכבים. 

כלים שכאלו מעניקים למשתתפי הקורס כלים ממשיים ואמיתיים להתמודדות עם בעיות וסוגיות שנכונות גם לעולם הגיימינג וההייטק של החבר’ה הבוגרים. או במילים אחרות: מכינים אותם לקריירה האמיתית בעולם שבחוץ.

מה נלמד במהלך הקורס?

גולת הכותרת היא שהמשחק מאפשר למשתתפים ללמוד לתכנת על מנוע Unreal מה שמאפשר לילדים והילדות גם להכיר את הפרקטיקות הנהוגות בעבודה עם מנועי משחקים באופן כללי.

בגדול: Unreal Engine הוא מנוע משחקים מתקדם שפותח על ידי חברת Epic Games. הוא משמש לפיתוח משחקי וידאו תלת-ממדיים מורכבים ומשחקים מרובי משתתפים. הוא מספק כלים חזקים לבנייה של גרפיקה מרהיבה (בלשון המעטה), פיזיקה מציאותית, ואינטראקציות מתקדמות. 

המנוע מתאים גם לפיתוח תוכן אינטראקטיבי בתחומים נוספים כמו קולנוע, אדריכלות, והדמיות מציאות מדומה (VR). באמצעות Unreal Engine, אנו מפתחים בקורס עולמות ומצבים מורכבים, כמו גם אובייקטים ונשקים ייחודיים למשחקים כמו פורטנייט.

במהלך הקורס, התלמידים ילמדו כיצד לפתח חוויות משחק מלאות, החל מתכנון ובנייה של מפות ועולמות, יצירת אובייקטים ייחודיים, ועד פיתוח נשקים וכלים חדשים שישולבו במשחק.

הקורס מכסה יסודות תכנות, כמו משתנים, לולאות, תנאים ופונקציות, תוך שימוש בטכניקות מתקדמות של תכנות מונחה עצמים, המשלבות אלמנטים משפות כמו Java.

התייעצו איתנו

קורס תכנות באמצעות פורטנייט נלמד כחלק מתוכנית לימודים מקיפה יותר, ומטבע הדברים ששאלות בהחלט יכולות לעלות גם על הקורס המלא.

ראשית כל, נשמח להפנות אתכם למידע מקיף אודות קורס תכנות במיינקראפט, ולצד זאת, יועצי הלימודים שלנו במכללת שחקים תמיד זמינים עבורכם.

נשמח לשוחח אתכם, לענות על כל שאלה ולהסביר את הגישה החדשנית של פורטנייט המאפשרת לפתח מיומנויות חשובות בצורה מהנה ומרתקת.

השאירו פרטים

השאירו פרטים ויועץ לימודים ישוב אליכם בהקדם.

תפריט:

לומדים הייטק בחופש הגדול!

הטבות רישום משמעותיות לקיץ

תכנות במיינקראפט | פיי’תון התקפי | סייבר ואבטחת מידע | בינה מלאכותית | תכנות ב#C

או