למידה אינטראקטיבית היא כלי עזר חינוכי מצוין שיכול להשתלב בכל קורס, בכל מסלול ועבור כל נושא לימודי. ועם זאת, כאשר מדובר בתכנות, תחום מורכב יותר המצריך את ריכוז התלמידים ואת היכולת של המדריכים ‘להפעיל אסימונים’ באשר להיגיון של שפות התכנות, הדבר מקבל משנה תוקף.
במכללת שחקים סייבר, פיתחנו מסלולי לימוד המבוססים על למידה אינטראקטיבית ובמסגרתה אנו ‘ממשחקים’ את נושאי הלימוד, ומנגישים אותם באופן קל יותר וחשוב מכך: מלהיב הרבה יותר. גישה זו לא רק מעלה את המעורבות של הילדים ובני הנוער בקורסים שאנו מציעים, אלא גם משפרת באופן ניכר ומשמעותי את ההבנה והיכולת של המידע להשתמר ולהתפתח.
תלמידים ותלמידות המסיימים את לימודיהם בהצלחה בשחקים, יכולים לטפח את הידע שצברו דרך מאגרי המידע האינטרנטיים, ועל-בסיס ההיגיון של המתכנת/ת אותו אנו מטמיעים בכל אחד ואחת.
אם תשאלו אותנו, למידה אינטראקטיבית מוכרחה להפוך לכלי בלתי נפרד בסט הכלים החינוכיים של העת המודרנית.
אנחנו לא מאמינים ב'לשתות מידע'
או במילים אחרות: למידה פאסיבית.
כאשר אנחנו לומדים שפה, למשל אנגלית: האם יעזור לנו לשמוע את המורה מדברת באנגלית ומציגה כללים על גבי הלוח? ככל הנראה שדבר מה אכן ייקלט ואנו נדע אנגלית ברמה מסוימת. אולם בואו נשאל אתכם כך: האם כאשר אותם תלמידים ייחפשו לשפה ביום-יום, ידברו אותו, יתנסו בה, הדבר ייקלט באופן משמעותי הרבה יותר? אתם וודאי הבנתם שמדובר בשאלה רטורית בלבד 🙂
למידה אינטראקטיבית היא במילים אחרות: גישה מעשית, גישה הפועלת ליצירת מעורבות בכיתה. היא שונה משיטות לימוד מסורתיות שלעיתים קרובות מתמקדות בקליטה פסיבית כגון האזנה להרצאת המדריכ/ה או קריאה בספרי לימוד. בהקשר של לימודי תכנות לילדים, למידה אינטראקטיבית משמעותה היא שהתלמידים משתתפים באופן פעיל בכתיבת קוד, בניפוי באגים והם עדים לתוצאות עבודתם בזמן אמת.
זה בא לידי ביטוי בטורנירים כיתתיים, זה בא לידי ביטוי בתכנות עולמות וירטואליים במשחק מיינקראפט, תוך שהם רואים כיצד העולם משתנה לנגד עיניהם וכל זאת בזכות הקוד שהם שותלים, ועוד.
כל הסיבות למה למידה אינטראקטיבית מתאימה לתכנות
1. מעורבות המשתתפים בכיתה
למידה אינטראקטיבית הופכת את חוויית הלמידה מפסיבית לאקטיבית.
דמיינו זאת, אנחנו לא מוכרחים להיות ילדים כדי להתלהב מדבר מה שכזה: כיצד הילדים יכולים לכתוב קוד ולראות מיד את השפעות של עבודתם מהווה לנגד עיניהם.
במילים אחרות: זה פשוט מגניב. ומניסיוננו, זה גם מה ששומר עליהם מעורבים הרבה יותר, ועם אותה ההתלהבות משיעור לשיעור (ודמיינו כיצד היכולות שלהם רק גדלות שיעור אחרי שיעור).
2. פיתוח יכולת פתרון בעיות
אתגרי תכנות אינטראקטיביים מאפשרים לילדים להתמודד ישירות עם בעיות ולפעול למען מציאת פתרונות בזמן אמת.
תהליך זה של למידה עם מעורבות עצימה מאוד בנעשה בשיעור, עוזר לפתח חשיבה ביקורתית וכישורי פתרון בעיות, אלמנט שהוא קריטי עבור מתכנתים ומתכנות המתבקשים לעתים לפרויקטים מורכבים ולחשוב בצורה לוגית ויצירתית כדי להתגבר על מכשולים.
3. מעודד ניסוי וטעיה
תכנות בלמידה פעילה מציע את הדרך הטובה ביותר ללמוד: מטעויות.
למידה זו מציעה שילוב ייחודי של כישורים טכניים ויצירתיות, כאשר משחקי קוד, תרגולים וטורנירים, מאפשרים לילדים והילדות לנסות לבצע מהלכים שונים למציאת פתרונות יעילים.
כמו שנהוג לומר – אין חכם כבעל ניסיון.
4. בונה ביטחון
מכירים את זה שמסבירים לכם משהו ואז אומרים לכם: קחו תנסו. פתאום אתם קופאים, לא בטוחים, לא זוכרים.
עם למידה אינטראקטיבית בתכנות, הדברים נראים אחרת לחלוטין. הילדים מקבלים משוב מיידי על הפעולות שהם עושים, מקבלים ליווי צמוד וגם ‘קופצים אל המים העמוקים’ מה שעוזר להם ללמוד מתוך טעויות, להכיר את המשמעות של המושגים שהם נחשפו אליהם בשיעורים, ולצבור ביטחון ממשי בפעולות השונות שהם עושים.
כל הצלחה ולו הקטנה ביותר, בונה את הביטחון של הילדים, ומעודדת אותם לנסות ולאתגר את עצמם בכל פעם מחדש.
5. למידה אינטראקטיבית מקדמת למידה אישית
ברגע שבו אנחנו מחנכים את ילדינו ללמוד מתוך התנסות, כך אנו גם מטמיעים בהם את הרצון להתנסות בעצמם.
למידה פעילה מספקת אתגרים שאינם קלים מדי וגם לא קשים מדי ומתבססת על סרגל מאמצים.
וזה מה שאנחנו עושים מאז 2016
מכללת שחקים מתמחה בלימודי קוד ומחשבים לילדים.
מדי יום ויום אנו שמחים ומתגאים להציג את הקורסים שלנו ללימודי תכנות, ושומרים על רמת הלימודים הגבוהה בארץ.
הלימודים מתקיימים אונליין, מעניקים יחס אישי לכל תלמיד ותלמידה, ומספקים את הידע הפרקטי הנדרש להשתלבות מלאה בעולמות התכנות, הגיימינג והסייבר.
בכל שאלה והתייעצות צרו עמנו קשר טלפוני או השאירו פניה, ונציגינו ישובו אליכם בהקדם.