אם יצא לכם לעיין מעט במאמרים שכתבנו על יוניטי (וכתבנו לא מעט!), וודאי שנוכחתם לראות כי מדובר באחת מן ה’פלטפורמות המובילות בעולם’ וממשק שבכל הנוגע לבניית משחקים – השמיים הם הגבול.
אז מגניב, וכיף לזרוק סיסמאות לאוויר. ולא משנה עד כמה הן נכונות, הרי שבסופו של דבר השאלה שאנו במכללת שחקים סייבר שואלים את עצמנו – האם שיקפנו את הפלטפורמה כמו שצריך? האם עשינו לה את הכבוד הראוי?
מיד שלחנו את איש מחלקת התוכן שלנו אל אורן, מתכנת בחסד עליון ובונה משחקים ביוניטי שאיתו החלל הוא הגבול ולא השמיים.
מכאן, לצד מספר פלפולים מצד איש התוכן, אורן מקבל את קדמת הבמה ואלו הן מילותיו שלו 🙂
מדו ממדי ועד לפיצ'רים ריאליסטיים
Unity הוא מנוע משחק, וניתן לבנות בו משחקים בגרפיקת דו ממד ותלת ממד.
ניתן למצוא בו שפע של משחקים גדולים, פופולריים ומפורסמים כגון: cities skylines, rust, among us, fall guys (הורים אם אתם לא מכירים, אל דאגה, ילדיכם מכירים).
כדי לפתח משחקים ביוניטי, ניתן להשתמש בפלטפורמה עצמה, אך מי שיודע לתכנת בשפת C#, ימקסם איתם את הביצועים ושם באמת שהמשפט ‘השמיים הם הגבול’ קולעים למטרה. נאמר במאמר מוסגר כי אנו במכללת שחקים מלמדים את שפת סי שארפ משלב בסיס ועד למתקדם, כל זאת במסגרת קורס יוניטי.
נשים לרגע בצד את לימודי הקוד ונתייחס לפלטפורמה עצמה; ביוניטי אפשר ליצור תאורה ריאליסטית, סימולציות של אלפי חלקיקים (particles) בזמן אמת, להשתמש בטקסטורות ובמודלים תלת ממדיים וגם ליצור עבורם אנימציות.
אמנם לא מומלץ לבנות משחקים ביוניטי מבלי לדעת קוד, אך גם אדם שישחק עם הפלטפורמה לבדו וילמד מרשת האינטרנט מספר מהלכים, יוכל לגלות עולם ומלואו.
בתור מנוע משחק יוניטי חוסך למפתחים את העבודה השחורה, במקום שהמתכנת יצטרך לפתח מערכת פיזיקה למשחק שלו, קוד שיודע לרנדר גרפיקה תלת מימדית ומערכת של ממשק משתמש, יוניטי מכיל את כל המערכות האלה והמפתחים יכולים להשתמש בהן ולהתאים אותן למשחק שלו
משחקים שמפותחים ביוניטי ניתן לייצא להמון פלטפורמות שונות. android, iOS, windows, Linux, Mac, ואפילו ב webgl כך שיפעלו בתוך הדפדפן
פלטפורמה שחוסכת למפתחים את העבודה השחורה
בתור מנוע משחק, יוניטי מצוין בחסכון בזמן.
מפתחי משחקי מחשב ביוניטי לא נדרשים לעבודה השחורה שמצריכה תכנות של כל העולם הווירטואלי מן היסוד.
למשל: במקום שמתכנת יצטרך לפתח פיזיקה למשחק משלו, הכול כבר קיים בספריות סדורות. או ישנו לשם הדוגמה קוד שיודע לרנדר גרפיקה תלת ממדית ומערכת של ממשחק משתמש.
יוניטי מכיל את כל המערכות הללו, והמפתחים יכולים להשתמש בהן ולהתאים אותן למשחקים שלהם.
המשחקים שמפותחים באמצעות פלטפורמת Unity, ניתנים לייצוא עבור המון פלטפורמות שונות כגון: android, iOS, windows, Linux, Mac, ואפילו ב webgl כך שיפעלו בתוך הדפדפן.
ללמוד לבנות משחקים ביוניטי ללא רקע קודם
שאלה שגורה שאנו נשאלים אודותיה לא מעט היא אם בכלל יש מה לדבר כאשר אין לילד או לילדה רקע קודם.
כל הקורסים במכללת שחקים מיועדים לחסרי ניסיון, אחרי הכול אנו פונים לאוכלוסייה צעירה. אנחנו המקום שלהם לצבור את הניסיון הראשוני.
ושנית, פלטפורמת יוניטי נועדה במיוחד לשם כך; היא נועדה לאפשר לכל אחד ואחת לבנות משחקי מחשב. מעט חוש טכני, והמון פרקטיקה ותרגולים – זה הסוד להצלחה.
נדגיש לצד זאת, שבמסגרת הקורס, מוכרחים ללמוד את שפת סי שארפ, וכאן ישנו אלמנט טכני-תכנותי משמעותי.
לכן בכל קורס וקורס מטעם שחקים, הקבלה מותנית במעבר ראיון קבלה; ראיון שהוא יותר שיחת עומק. נשוחח עם ילדיכם, נשוחח אתכם, נבין מהם המטרות והרצונות שלכם, מה אתם אוהבים ולאן אתם שואפים.
מדי פעם קורה ודווקא ראיון הקבלה, מגלה לתלמידים ולתלמידות קורסים נוספים שיכולים אף יותר להתאים 🙂
ומה הם באמת תנאי הקבלה?
תנאי הקבלה מתחלקים ל-3:
אנגלית בסיסית
הקורס יכול גם להתאים לילדים בכיתה ג’ שזה עתה התחילו ללמוד אנגלית.
החשיבות כאן היא לדעת את האותיות ולהיות מסוגלים לקרוא מילים בסיסיות. ויותר מכך – לימודי תכנות יאפשרו לילדיכם לשפר משמעותית את יכולות השפה הזרה.
לצד זאת, אנו בשחקים סייבר שמחים להציע קורס חדש שנפתח אצלנו ללימודי אנגלית לילדים בין הגילאים 3.5 ל-7. אלו לימודי שלאחריהם ילדיכם יוכלו להשתלב בקורס שלנו, ו’על הדרך’ לשדרג את אוצר המילים שלהם בכ-500 מילים נוספות.
זיקה בסיסית למחשבים
כדי ללמוד לבנות משחקים ביוניטי אין כל צורך בידע מעמיק במחשבים.
מן הרגע שילדיכם יירשמו אלינו, אנו ניקח את זה מכאן ונכשיר אותם כבוני משחקי מחשבים אלופים.
ראיון קבלה
ראיון קבלה הוא ה-תנאי החשוב ביותר.
הוא זה שמאפשר לנו לדעת אם התלמיד או התלמידה שיושבים מולנו, ייהנו מן הקורס או שאולי ירגישו שהם לא במקום הנכון.
ולכל מקרה שהוא, אנו מציעים את האפשרות ליציאה מן הקורס לאחר 2 מפגשים בלבד, ותזוכו על כל יתר המפגשים. על כך תוכלו לקבל פרטים גם במאמר הבא.
בכמה מפגשים מדובר?
כל הקורסים של שחקים מחולקים ל-30 מפגשים, כל מפגש בן 75 דקות.
המפגשים מתקיימים אונליין או פרונטלי. עם זאת, יש לבדוק מולנו טלפונית על אזורי הלימוד הפרונטליים.
התייעצו איתנו בכל שאלה
רוצים לדעת יותר על יוניטי? או שאולי גם קראתם על קורס רובלוקס שאנו מציעים או קורס מיינקראפט?
בשחקים אנו שמחים להזמין אתכם להתייעץ עמנו בכל שאלה. ניתן לפנות אלינו טלפונית או להשאיר פניה באתר.