בשונה ממה שנהוג לתפוש, מתכנתים לא נדרשים אך ורק לדעת קוד וכיצד להיעזר בשפה ליצירת פונקציונליות כזאת או אחרת; עליהם לדעת להשתמש בידע שלהם ולתעל אותו למציאת פתרונות שלעתים מצריכים חשיבה מחוץ לקופסה ו… יצירתיות!
זוהי סיבה נוספת מדוע אנו במכללת שחקים סייבר, חושבים שתכנות זהו נושא לימודי נפלא שיכול להשתלב בעולמות ההכשרה, החוגים והקורסים לילדים ולבני ובנות נוער.
נכון, ישנו ביקוש משמעותי ובלתי פוסק לאנשים ונשים בעלי יכולות וכישורים טכנולוגיים בשוק העבודה; אך לצד זאת, לימודי תכנות גם פותחים צוהר עבור ילדים ומפתחים אצלם את היכולת לחשוב מחוץ לקופסה, לחבר בין הנקודות ולמצוא אפשרויות נוספות לפתרונות עבור סוגיות ואתגרים.
זוהי מיומנות נדרשת בכל תחום ותחום, הרבה מעבר לתכנות. זוהי מיומנות לחיים.
פתרון בעיות וחשיבה לוגית
תכנות באופן טבעי כולל בתוכו כחלק מדרישות התפקיד, את היכולת לפתור בעיות באמצעות חשיבה לוגית וחישובית.
במסגרת כל אחד ואחד מן הקורסים שאנו מציעים במכללת שחקים, בין אם לימודי סייבר, בין אם לימודי גיימינג ובין אם לימודי תכנות באמצעות מיינקראפט, המשתתפים והמשתתפות לומדים לפרק בעיות מורכבות לחלקים קטנים יותר. זוהי מיומנות יסוד בתכנות והיא מפתחת באופן ישיר את החשיבהה יצירתית.
אנו לומדים כיצד לפרק את הבעיה לגורמים, מעודדים את הילדים להתמודד עם בעיות מזוויות שונות וזאת כדי לפתח פתרונות ממספר חזיתות שונות בעת ובעונה אחת.
תכנות מעודד חדשנות יצירתית
לימודי תכנות מציעים לילדים מגוון של פלטפורמות להתנסות בהן ולהיחשף להיבטים הנוגעים לחשיבה וחזון חדשניים.
כשהחבר’ה הצעירים לומדים לתכנת, הם יכולים ליצור פרויקטים ממשחקים, עם אנימציות, דמויות תלת-ממדיות ועד אפליקציות ואתרי אינטרנט.
היכולת לבנות משהו מאפס מעניקה סיפוק רב, ובעצם משאירה טעם של עוד. מה שנקרא: חדשנות מתמדת. כל פרויקט שכזה מצית את הניצוץ ומדרבן עשייה.
שילוב למידה בין-תחומית
תכנות תמיד יבוא יד ביד עם דבר מה נוסף.
התכנות יכול להשתלב עם תוכנות רנדור שונות לצורך יצירת דמויות תלת-ממדיות. תכנות יכול לבוא יד ביד עם שפות תכנות נוספות המשתלבות ומסייעות אלו לאלו.
התכנות גם לעיתים קרובות משלב בתוכו מושגים ממתמטיקה, מדעים (דוגמת פיזיקה בעולמות וירטואליים), ומספק חווית למידה הוליסטית.
לדוגמה: עיצוב עולם וירטואלי פשוט במיינקראפט, מוכרח לכלול היבטים מתוך הפיזיקה לניהול תנועות ולגרביטציה. התכנות גם משלב היבטים אמנותיים עם יצירת דמויות ונופים. ומה לגבי העלילה עבור המשחק?
גישה בין-תחומית זו ששייכת לעולמות התכנות, מעשירה את חווית הלמידה של הילדים ובו-זמנית משפרת את יכולתם לחשוב באופן יצירתי על אינטגרציה של בין פעולות שונות ומושגים שונים.
עידוד יצר הסקרנות
שפות תכנות וטכנולוגיות בכלל מתפתחות בקצב מסחרר. די להסתכל על הבינה המלאכותית שהתפתחה בקצב בלתי נתפס (ואנחנו רק חשופים לקצה הקרחון) על מנת שנבין שסקרנות ולמידה עצמית הם חלק בלתי נפרד מהמשחק.
וכך גם בלימודי תכנות לילדים, אנו במכללת שחקים מטפחים כל העת סביבה של למידה יצירתית, למידה שמדרבנת לחשוב מחוץ לקופסה, למידה שמדרבנת להסתכל על השמיים כמעין גבול שאפשר לשבור תמיד.
ילדים שמתכנתים הופכים להיות סקרנים מטבעם לגבי הטכנולוגיה והאפשרויות שהיא פותחת בפניהם. הסקרנות הזו מניעה אותם לחקור כלים חדשים, שפות תכנות חדשות וחידושים טכנולוגיים, מה שמזין את חשיבתם היצירתית באופן מתמיד.
בעולם שבו הכישורים הטכנולוגיים יוצאי הדופן של היום, הם הכישורים הבסיסיים שמעסיקים יחפשו מחר, אין לנו ספק שבוגרי ובוגרות הקורסים שלנו עולים על המסלול הנכון.
וזה מה שאנחנו עושים מאז 2016
מכללת שחקים מתמחה בלימודי קוד לילדים ומספקת מגוון רחב של קורסים והכשרות מקצועיים ומקיפים.
בין תוכניות הלימודים שלנו ניתן למצוא לימודי האקינג וסייבר, לימודי גיימינג, לימודי תכנות באמצעות פיית’ון ולימודי תכנות במשחקי מיינקראפט ופורטנייט.
בכל שאלה והתייעצות, יועצי הלימודים שלנו ישמחו לעמוד לשירותכם. צרו עמנו קשר טלפוני או השאירו פניה ונשוב אליכם בהקדם.