/
/
כיצד מטמיעים בינה מלאכותית בחינוך? הסדנה שתענה על הכל

כיצד מטמיעים בינה מלאכותית בחינוך? הסדנה שתענה על הכל

עוד לא מזמן, הבינה המלאכותית עוד הייתה נחשבת למדע בדיוני, מעין נושא טכנולוגי שספק אם נחזה בו במו-עינינו. כיום מדובר באחד מן הנושאים החמים והבולטים ביותר, וגם ככזה המסוקר על-ידי גורמים רבים; חלקם מצדדים בו, חלקם חוששים ממנו, כולם ככולם קובעים פה אחד כי יש להשתמש בו בצורה נכונה ומושכלת.

הבינה המלאכותית מבוססת כל כולה על ידע, וככזאת הרי שלא ניתן להתעלם מן היכולת שלה להשפיע על עולמות החינוך של הדורות הצעירים.

בשחקים סייבר יצרנו בתחילה קורס הפונה לילדים ונוער ובו אנו מלמדים כישורים שבעתיד הנגלה לעין עוד יהפכו לכישורי בסיס, ממש כמו ידיעת השימוש בוורד, אקסל או בגלישה באינטרנט. כמכללה הפועלת אל מול מוסדות לימוד רבים, יצרנו גם סדנאות יומיות המיועדות למורים, למנהלים ומנהלות בתי ספר וכן סדנה המוקדשת להטמעת הבינה המלאכותית בחינוך.

השינוי מתחיל קודם כל בנו

ה-AI רק התחיל את דרכו וכבר ישנם כל כך הרבה כלים קימים, הרבה רעש לבן, ומעט מאוד מידע ברור מובהק בנושא.

האם נכון להטמיע בינה מלאכותית בחינוך? או שאולי צריך לחכות ולראות כיצד הדבר מקבל הכרזה רשמית במדינות נוספות? בהצהרה אולי של משרד החינוך?

התשובה שלנו לדבר היא שהשינוי מתחיל בסופו של יום בכם, המורים והמורות, המנהלים והמנהלות. אלו הם צוותי החינוך שצריכים להכיר את הכלים הללו, לפגוש בהם, כדי שיוכלו להסיק את האופן שבו הם ישתלבו במערכת החינוך.

אנו פוגשים באנשי ונשות חינוך רבים החוששים מפני טכנולוגיית הבינה המלאכותית. לרוב, כמו ברבים מן המקרים, החשש נובע מחוסר היכרות ומחצאי מידע.

מטרת הסדנה היא להחליף את הפחד בסקרנות בריאה, להחליף את ההימנעות מניסיון לבחון את האופן שבו הבינה המלאכותית תשתלב ותשרת נאמנה את התלמידים והתלמידות וכן את המורים והמורות.

ה-AI כאמצעי עזר למורה

כחלק מן הסדנה, נלמד שאל לנו להטמיע את הבינה המלאכותית בכיתות בית הספר, אלא גם בסביבת העבודה של המורה.

למורים ישנן מערכות רבות עמן הם עובדים ביום יום, תוכנות חינוך כאלו ואחרות, משובים וכלים נוספים.

מורים רבים מספרים לנו על משאב הזמן המועט שעומד לרשותם, ברבות מן הפעמים מדובר במשאב זמן המיועד לתהליכים המתרחשים מאחורי הקלעים, ולא בכיתת הלימוד עצמה.

נלמד כיצד להיעזר בכלים שונים בהם נייצר אוטומציות. נחסוך את הזמן הרב אותו ניתן לשלב כתהליך אוטומטי, ונקדיש את הזמן הפנוי שנוצר בעבור קידום התלמידים והתלמידות, וביצירת מערכי שיעור נוספים ופעילויות חינוכיות.

ה-AI כאמצעי עזר לתלמידים

אל לנו להיות תמימים, וה-AI יכול להיות מנוצל לרעה וסביר שיהיה מנוצל לעתים לרעה.

בסדנה נלמד כיצד מזהים תוכן AI בעבודות הגשה, וכן נלמד כיצד להכיר אל התלמידים את השימושים היעילים והטובים של הבינה המלאכותית.

כיצד להיעזר בבינה המלאכותית למען איסוף מידע ולמען מחקר. כיצד לראות בה ככלי עזר לאיסוף וצבירת ידע, ולא ככזה המאפשר לנו לפסוח את צבירת הידע האישי. מסלול בו לבסוף נתנוון.

כאשר מלמדים שימוש נכון, הרי שמדובר בסלילת הדרך אל עבר דור הנעזר בבינה מלאכותית ולא שנשען ונסמך עליה.

בנוסף, נלמד כיצד להיעזר בכלי AI שונים בכיתת הלימוד למען הפוגה בלימודים, יצירת מערכים משעשעים ומרתקים.

שילוב הבינה המלאכותית בשיעורי הבית

אנו יוצאים מנקודת ההנחה שלא ניתן להילחם ב-AI ולכן חשוב לדעת כיצד ללכת יחד איתו, ובכך לנהל נכון יותר את מסלולו.

בשלבים אלו בסדנה, נלמד כיצד לתת לתלמידים להתנסות בעצמם בביה המלאכותית. כיצד לשלב כלים מסוימים בשיעורי הבית.

ובכלל – כיצד לחשוף את התלמידים והתלמידות אל הכלי הזה. אל העולם החדש הזה והכל כך שונה.

מטרתנו היא להכין את הדור הצעיר לקראת העולם שבחוץ, וה-AI בהחלט צובר לו יסודות ובסיס.

התייעצו איתנו

בכל שאלה והתייעצות בנושא הטמעת בינה מלאכותית בחינוך, אנו במכללת שחקים נשמח לעמוד לשירותכם ולספר לכם עוד פרטים על הסדנה.

למידע נוסף, ניתן ליצור עמנו קשר טלפוני או להשאיר פניה באתר. נציגי מכללת שחקים ישובו אליכם בהקדם האפשרי.

השאירו פרטים

השאירו פרטים ויועץ לימודים ישוב אליכם בהקדם.

תפריט:

לומדים הייטק בחופש הגדול!

הטבות רישום משמעותיות לקיץ

תכנות במיינקראפט | פיי’תון התקפי | סייבר ואבטחת מידע | בינה מלאכותית | תכנות ב#C

או