אנגלית נלמדת באופן רשמי במוסדות החינוך החל מכיתה ג’. אולם כהורים, טבעי יהיה שנרצה ‘לצייד’ את ילדינו בארגז כלים שיאפשר נחיתה רכה יותר, ושפה זרה נוספת עם בסיס איתן כבר מגילאים קטנים.
מחקרים מדעיים לאינספור, מצביעים על כך שלימודי שפה זרה לילדים, ואף לפעוטות, מוטמעים באופן קל וברור יותר. עם מרוצת השנים, וכל שכן בשנותנו הבוגרות, הקושי בלימוד שפה חדשה הולך וגובר.
ברצותנו ללמד את ילדינו אנגלית בגילאים צעירים (בטרם כיתה ג’) הרי שהקו המנחה שצריך להוביל אותנו, מוכרח להתכתב עם תחומי העניין שלהם. נושאים הקרובים ללבם.
אנגלית לכיתה א’, שכבת גיל הקרובה לגילאי גן החובה, עודנה יכולה לדון בנושאים כגון צבעים, בעלי חיים, סוגי מכוניות שונים כגון טרקטורים, משאיות ואוטובוסים, ועד לאוצרות מילים בסיסיים המאפשרים לייצר שיח פשוט כגון הטיות גוף לאני, אתה, הם ופעולות בסיסיות.
התמקדות במילים הקרובות לילדינו
ילדים קולטים מהר, אך לצד זאת גם חשוב להמשיך ולדרבן את הניצוץ שבעיניים, את העניין בחומר הנלמד.
זוהי הגישה שבה אנחנו נוקטים במכללת שחקים, בין אם מדובר בקורסי ההכנה לכיתות א’ ובין אם מדובר בתכניות לימוד לכיתות ג’ ועד לגילאי התיכון שלנו ללימודי סייבר, קוד וגיימינג – יצירת עניין בחומר הנלמד, זהו המפתח להצלחה.
אוצר מילים לילדים בכיתה א’ יהא יעיל הרבה יותר, כאשר הוא יישען על תחומי עניין בסיסיים אך נרחבים מעולמם של הקטנטנים.
אלו יכולים להיות אלמנטים שנצפו בטלוויזיה מתוך סדרות אהובות, צעצועים שונים, צבעים, שירים פשוטים אותם הילדים מכירים עוד מן הגן, אלמנטים שונים מן הסביבה הקרובה, בני משפחה ועוד.
שימוש בעזרים וויזואליים
אמנם אין מדובר כבר בגילאי הגן, אך לעזרים הוויזואליים עודנה ישנה תרומה משמעותית ללמידה. ואין מדובר רק בשפה האנגלית.
שימוש באמצעים וויזואליים המגבים את החומר הכתוב הנלמד, מאפשרים לנו להטמיע אותו באופן טוב יותר, ויוצרים ‘חזית’ נוספת שדרכה מוחנו לומד להכיר את המילים ואת ההקשר שביניהן.
מספיק בכך שנלמד את ילדינו כי כלב באנגלית זהו Dog, כדי שמוחם ייצור קשרים עצביים חדשים. אם לצד זאת נציג תמונה של כלב, הרי שייווצרו קשרים עצביים חדשים, ומוחנו ילמד את המילה מחזית חדשה.
עזרים וויזואליים יכולים ללוות אותנו באופן שיטתי עם מילה באנגלית ולצדה ציור. אפשר גם להיעזר באמצעים שכאלו עם עלילה. הרי תמיד כיף להיסחף אל תוך סיפור מרתק ומעניין 🙂
לימוד הדרגתי
כמו בכל תחום לימודי, גם את השפה האנגלית מומלץ להתחיל מן הרמה הבסיסית ביותר ואט אט להעלות את רמת הקושי.
מומלץ תמיד להתחיל במילים הקרובות לעולמו של הילד שכן ישנו ילד אחד שיביע עניין רב בטרקטורים ומשאיות, ומנגד ילד אחר שיביע עניין רב בבעלי חיים.
הגייה איטית הדרגתית והתחלת הלימוד מנושאים הקרובים ללב הילד, יכולים להעניק תחושת הצלחה שרק תדרבן את הקטנטנים ותעניק להם אנרגיות לקראת השיעור הבא.
לימודי אנגלית לכיתה א' במכללת שחקים
ברוכים הבאים למכללת שחקים, מכללה ללימודי הכנה לכיתות א’ וללימודי סייבר, קוד וגיימינג לגילאי היסודי (כיתה ג’) ועד לגילאי התיכון.
בחיפושכם אחר לימודי אנגלית לילדים ופעוטות, אנו שמחים להציע קורס אונליין המבוסס על אותם העקרונות אותם מנינו מעלה.
אוצר מילים המבוסס על תחומי עניינם של הילדים, שימוש בעזרים וויזואליים ומגוון שיטות לימוד המאפשרות לימודים הדרגתיים, מועילים וחווייתיים במיוחד.
בכל שאלה והתייעצות, אנו מזמינים אתכם ליצור עמנו קשר טלפוני או להשאיר לנו פניה באתר.